Stand out in the jungle of advertisements - mondialgiftseu-logo

Stand out in the jungle of advertisements

Je bent nieuwsgierig, want je hebt ‘standoutinthejungle.eu’ ingetikt - het webadres dat op een geschenk staat dat je onlangs ontvangen hebt. En je wilt dat je met je merk opvalt in de overvolle reclameomgeving van vandaag, in de ‘jungle of advertisements’.

 

Het is inderdaad een jungle:

de consument wordt met duizenden commerciële boodschappen per dag bestookt, online en offline. Adverteerders steken ook steeds meer geld in de nieuwe digitale media. Maar het wordt daar steeds moeilijker om de consumenten te bereiken en daardoor daalt ook de return on investment.

Zij klikken steeds meer de opdringerige boodschappen op een website weg, zien de banners nog nauwelijks, installeren ‘ad-blocking’-software op hun computer...

Het alternatief: product media

Wat is de oplossing? Nog meer budgetten spenderen aan klassieke media? Nog meer aan online-reclame? Of je geld pienter besteden? In product media bijvoorbeeld: promotionele artikelen en business gifts. Tastbare reclame, blijvende reclame.

Behaal je doelstellingen

En er is meer: product media laten je toe zowel korte als lange termijndoelstellingen te behalen.

Heb je nood aan een sales-boost, kom je met een nieuwe verpakking of een nieuwe smaak, doe je een herintroductie van een product? Een promotioneel geschenk op het punt van verkoop laat je opvallen in het grote aanbod. Zo’n cadeautje kan op korte termijn extra omzet generen.

En als het van je merknaam voorziene geschenk aantrekkelijk is en aansluit bij je doelgroep, dan gebruikt je consument het keer op keer.

En elke keer als de consument je merk ziet, heeft die opnieuw sympathie voor je. Zo werken product media ook op de lange termijn.

Bovendien zijn product media niet indringend. De consument kiest er op het punt van verkoop immers zélf voor om een product met een leuk item in zijn of haar winkelwagen te leggen.

Cadeautjes bestendigen de relatie

Als marketeer en als adverteerder wil je een relatie aangaan met de consument. In een relatie passen cadeautjes. Vergelijk het met een bezoek aan vrienden of kennissen. Je komt niet met lege handen. Je geeft iets leuks, een kleinigheid, een bloemetje, een fles wijn.

Als ontvanger vind je het leuk om iets te krijgen, je herinnert je nog van wie je iets hebt gekregen.

Sterke media

Cijfers bewijzen keer op keer dat product media sterke media zijn:

• een boodschap op een pen krijgt gemiddeld 100 views per maand
• zo’n 40% van de mensen die een geschenk ontvangen, krijgt (meer) sympathie voor de gever
• maar liefst 57% onthoudt de boodschap die op het product medium vermeld staat. Bij televisie is dat slechts 28%
• de kostprijs (zowel de cost per view als de cost per contact) is beduidend lager dan andere media
• amper één op vijf consumenten stoort zich aan communicatie via product media. Dat is een pak lager in vergelijking met andere media, zoals tv of social media.

De juiste partner


Net als bij klassieke media geldt ook bij product media dat het juiste product medium gekozen moet worden. Een item dat aansluit bij je doelgroep, dat het verhaal van je merk vertelt, dat opvalt door zijn originaliteit.

Daarvoor moet je te rade gaan bij de juiste partner die alle ‘ins & outs’ van product media kent en met creatieve en originele oplossingen komt om je sales- en marketingdoelstellingen te behalen. Zo’n partner is Mondial Gifts.


Nieuwsgierig?

Volgens BBC Radio 4 werd 4% positief onthaald van de £ 23 miljard die vorig jaar in UK Advertising werd geïnvesteerd. 7% werd negatief onthaald. En 89% van de £ 20,5 miljard aan advertenties werd zelfs helemaal niet onthouden.

Mondial Gifts vergemakkelijkt het doorslaggevend effect van je boodschap dankzij innovatieve product media.

 

Bel of mail ons en laat ons tonen wat Mondial Gifts voor je merk kan doen zodat je er in de reclamejungle uitspringt!

>> Laat ons tonen wat Mondial Gifts voor je merk kan doen